منتدى مدرسة عزبــة زاويــة بلــتان
أهلا بك زائرنا الكريم
منتدى مدرسة عزبــة زاويــة بلــتان
أهلا بك زائرنا الكريم
منتدى مدرسة عزبــة زاويــة بلــتان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى مدرسة عزبــة زاويــة بلــتان

اجتماعي - دينى - تعليمى
 
التسجيلالرئيسيةالبوابةأحدث الصوردخول
ادارة المنتدى تهنئ الناجحين من طلاب وطالبات المدرسه ونتمنى التفوق الدراسى والعلمى للجميع للنهوض ببلدنا الغالى
أوائل الصف الثالث الاعدادى الأول (حازم ماجد حدجاج ) الثانى (مصطفى عبدالعليم) الثالث (ابراهيم عبدالرازق) الف مبروك ونتمنى التوفيق للجميع

 

 مذكرة لغة انجليزية كاملة ت1

اذهب الى الأسفل 
2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ahmed
زائر
Anonymous



مذكرة لغة انجليزية كاملة ت1 Empty
مُساهمةموضوع: مذكرة لغة انجليزية كاملة ت1   مذكرة لغة انجليزية كاملة ت1 I_icon_minitimeالثلاثاء 12 أكتوبر 2010, 7:38 pm

:زمن المضارع المستمر 1) The Present Continuous Tense
• عندما نقول اننا فى منتصف الحدث أى يحدث الأن أثناء الكلام:-
- I am waiting for a train.
- She is washing her dress.
• عندما نقول اننا فى منتصف شئ ما و لكن ليس من الضرورى ان نكون فيه أثناء الكلام:-
- I must get back to the office. We are working on a new project.
- We are busy these days. We are doing a course at university.
• للتغبير عن التخطيط للمستقبل أو التعبير عن حدث تم التخطيط له أن يحدث فى المستقبل:-
- I am meeting Hany at six.
- She is coming soon.
يتكون من:-
I am
ing+ فعل + is اسم مفردHe , She , It ,
areاسم جمع , You , We , They
لاحظ الأفعال الاتيه:-
1) الأفعال المنتهيه ب (e)غالباً ما نحذف ال(e)عند اضافة ال(:(ing-
come coming take taking
ماعدا see seeing agree agreeing

2) الأفعال المنتهيه بحرف ساكن قبله متحرك غالباً نضاعف الحرف الأخير عند اضافة(ing):-
put putting cut cutting shut shutting

3) الأفعال المنتهيه ب(y ) لا يحدث بها أى تغيير عند اضافة (ing):-
carry carrying hurry hurrying
لاحظ أن
die dying tie tying lie lying

4) هناك أفعال لا تستخدم فى المضارع المستمر الا فى حالات خاصه او تستخدم هذة الافعال فى النضارع البسيط ( الافعال الخاصه بالمشاعر و الافكار):-
want , like , love , understand , mean , see , forget , hear , hate , need believe , remember , prefer , dislike , know , seem , realize.

- I want to leave now.
- We understand the lesson now.


عند نفى المضارع المستمر نضع ( not ) بعد (- : (am \ is \ are
I am not sleeping.-


يستخدم المضارع المستمر مع:-
now look listen
look out at this moment

- Look, Ahmed is coming.
- Look out, there is a lion coming
- Listen, Noha is crying.

(1)السؤال المبدوء بعلامة استفهام:-
? باقى السؤالing + + فعل + فاعل am \ is \ are ++ علامة الاستفهام
1) They are sleeping in bedroom. "Where"
Where are they sleeping?
2) He is singing. "What"
What is he doing?
(2) السؤال المبدوء بفعل مساعد:- وهو هنا ((am \ is \ are
? باقى السؤال + ing + فعل + فاعل + am \ is \ are
1) Yes, I am reading now. "Are"
Are you reading now?


(2) at – on - in:-

تستخدم (at)مع الوقت (نقطه محدده من الوقت) مثل:-
at 5 o'clock. at midnight. at lunchtime. at bedtime.
تستخدم أيضاً مع التعبيرات التاليه:-
at night. at the weekend. at the moment. at the age of.
at present. at the same time.

تستخدم(on) مع التواريخ و الأيام كالأتى:-
on 12 march. on Friday. on your birthday.
تستخدم أيضاً اذا ارتبطت الأيام بظروف زمان كالأتى:-
on Friday morning. on Sunday afternoon.

تستخدم in)) لفترات من الزمن (مثل السنين ، الشهور، الفصول):

in the morning. in the evening. in April. in the winter.
in 1988. in the 18th centhury.
علامات الترقيم (3) Punctuation marks:-
1) تستخدم الحروف الكبيره capital letters)) فى بداية الجمله والسؤال والأمر وأسماء الأعلام وأسماء الدول والمدن والجنسيات واللغات وأيام الأسبوع والشهور.
2) تستخدم النقطه ( . ) full stop فى نهاية الجمله الخبريه وجملة الأمر.
3) تستخدم علامة الاستفهام question mark (?) فى نهاية السؤال.
4) تستخدم الفاصله comma ( , ) عند اضافة المزيد من المعلومات وذكر أشياء متعدده فى قائمه.
5) تستخدم علامات الكلام المباشر "............." حول ما قاله شخص بالنص.
- Hesham bought a new computer, a modem, a monitor and a printer.
- "Where's my bag, Ahmed?" Tamer asked.
- Did Manal go to Sohag, Minya, Aswan or Luxor last April?

(1) Some important questions:-
v للسؤال عن معلومات شخصيه:-


v لوصف مميزات أو خصائص اى لغة:-
I am from Egypt. My language is Arabic. Arabic is beautiful but the grammar is very difficult.
انا من مصر. لغتى هى العربيه. اللغه العربيع جميله ولكن قواعدها صعبه.


.(2) Telling The Time:-
ساعة حائط O'clock و past الوقت Time
منبه Alarm o'clock الا to ربع الساعه quarter
ساعة يد Watch و نصف Half past نصف الساعه half

زمن الماضى البسيط 1) The Past Simple Tense:-
• يعبر عن شئ حدث فى الماضى أى حدث و انتهى.
- I visited my uncle yesterday.


1) يتكون من إضافة ((ed – d وتسمى هذه الأفعال أفعال منتظمه مثل:-
play played visit visited
watch watched dance danced
2) هناك أفعال شاذه لا نضيف لها ) (ed - d وتتغير كلياً من المضارع الى الماضى مثل:-
am – is was are were
have – has had do – does did
go went ride rode
3) هناك أفعال شاذه لا تتغير من المضارع الى الماضى مثل:-
cut cut put put read read

منذago –(day –month – year ) الماضى / السابقlast – أمس yesterday

- I played football yesterday.
- My father cut the tree last week.
- We were at school 5 years ago.
عند نفى الماضى البسيط نستخدم التركيب الأتى:-

- I didn't play football yesterday.
- My father didn't cut the tree last week.
ü لاحظ أن Smile ( was – were ننفيهم بوضع ) not ) وليس (didn't ) كالأتى:-
- We were not \ weren't at school 5 years ago.


(1)السؤال المبدوء بعلامة استفهام:-


A: They went to cinema last week. "Where"
B: Where did they go last week?

(2) السؤال المبدوء بفعل مساعد:- وهو هنا ( did )

A: No, Ali didn't study last night. "Did"
B: Did Ali study last night?
ملا حظات عند إضافة(ed – d ) للأفعال:-

v الأفعال المنتهيه بحرف ساكن قبله حرف متحرك نضاعف الحرف الأخير كالأتى:-
stop stopped drop dropped
v الأفعال المنتهيه ب ( y ) يسبقها حرف ساكن نحولها الى ( ied ) :-
carry carried marry married

تسأل عن المكان / الموقع أين 2) Where
• تسأل عن مكان أشياء صغيره. وفى هذه الحاله نستخدم بعض حروف الجر( للمكان ) للاجابه عليها. وهذه الحروف مثل:-
تحتunder – على on – فى in – بين between – بجوارbehind \ next to

A: Where is my bag?
B: It's on the table.
• تستخدم للسؤال عن موقع / مكان كبير أو حجره معينه فى مكان كبير أو فصل فى مبنى مدرسى. وفى هذه الحاله نستخدم للاجابه عليها بعض الحروف و التعبيرات مثل:-
مقابلopposite – أمامin front of – فى الطابق العلوى upstairs
فى الطابق السفلى downstairs – فى هذا الطابق on this floor – بجوار beside فى الطابق الأول / الثانى / الثالثon the first \ second \ third floor – بالقرب من near –

1) Where is classroom three?
It's on the first floor next to library.
2) Where are the toilets?
They are downstairs opposite the playground.


صيغة الأمر 3) The imperative:-
ý صيغة الأمر تبدأ بالفعل فى المصدر مثل:-
Stand up. Sit down. Open your book.
ý ننفى الأمر بوضع قبل الفعل:-
لا تقف Don't stand up. -
لا تجلس Don't sit down . -
ý يستخدم الأمر لاعطاء التعليمات و النصائح:-
افتح النافذه - Open the window.
ذاكر كل يوم - Study every day.
انصت لمدرسك بحرص - listen to your teacher carefully.
لا تأكل فى الفصل - Don't eat in the class.
لا تلعب فى الشارع - Don't play in the street.
لا تأكل كثيراً من الحلوى - Don't eat a lot of sweets.

v السؤال عن المكان بطريقه مهذبه:-

A: Excuse me. Where is the library?
B: Ok. It's next to classroom 2A.
v لطلب المساعده:-
A: Excuse me. Can you help me?
B: Of course. I can.

1) someone – anyone:-
شخص ما فى الإثبات – someone
أى شخص ( فى السؤال / النفى ) – any one

A: Did you see any one in the class?
B: Yes, I saw someone.
No, I didn't see any one.

2) something – any thing:-
شيئاً ما فى الإثبات - something
أى شئ ( فى السؤال / النفى ) - any thing

A: Do you have any thing to eat?
B: Yes, I have something.
No, I don't have any thing.


:- زمن المضارع البسيط 1) The Present Simple Tense

• يستخدم للتعبير عن الأشياء التى تحدث كل يوم ( الروتين اليومى ):-
- I get up every morning at 7.
- She comes here every week.
• للتعبير عن الحقائق:-
- We live near the station.
• للتعبير عن المشاعر و الأفكار:
- I think so.
- I like it.

1) يتكون من الفعل فى المصدر (بدون اضافات) اذا كان الفاعل:-
أسم جمع I , You , We , They ,
2) يضاف للفعل ( s \ es ) اذا كان الفاعل:-
اسم مفرد , He , She , It
3) يضاف للفعل ( es ) اذا كان منتهى ب:-
ss , ch , sh , x , o
go goes wash washes
fix fixes watch watches
miss misses

4) اذا كان الفعل منتهى بال ( y ) مسبوقه بحرف ساكن نحذف ( ( y ونضيف (ies ):-
hurry hurries carry carries
study studies


ينفى الفعل فى زمن المضارع البسيط بوضع (don't \ doesn't ) قبل الفعل:-
don't go اسم جمع , I , You , We , They
doesn't go اسم مفرد He , She , It ,

يستخدم المضارع البسيبط مع الكلمات الأتيه :-
Sometimes Every
Often Usually
Never Always

(1)السؤال المبدوء بعلامة استفهام:-

1) I get up at 6 every morning. "When"
- When do you get up?
2) She cooks fish. "What"
- What does she cook?
(2) السؤال المبدوء بفعل مساعد:- وهو هنا ( do \ does )

1) Yes, I play football everyday. "Do"
- Do you play football everyday?
2) She does her homework in the evening. "Does"
- Does she do her homework in the evening?


:- للملكيه 2) ( 's )
ما يأتى بعدها مِلك ( أو يخص ) ما قبلها كالأتى:-
والد هانى - Hany's father قلم على- Ali's pen
حقيبة منى- Mona's bag

:-يسمى / يدعى3) is called – are called
1- My uncle is called Adel. = My uncle's name is Adel.
2- My brothers are called Mena and Remon = My brothers' name are Mena and Remon.
3- What is your father called? = What is your father's name?

4) married – single:-
أعزب single متزوج married
متزوج من / متزوجه من (be) married to

- Maged is single but Hany is married.
- Noha is married to a teacher.

5) have \ has ( got ):-
v معناه ( يملك عنده ):-
- I have got a brother and two sisters.
- We haven't got a car.
- Has Heba got a camera?

v ممكن أن تأتى بمعنى (يتناول / يأكل) ولكن بدون "got" مثل:-
- When does he have his breakfast?
He has breakfast at 7 everyday.

بعض الأسئله عن الحياه العمليه:-
1) What does your father do?
ما هى مهنة والدك؟ = What is your father's job?
- My father is a doctor.

أين يعمل والدك؟ 2) Where does your father work?
- He works in a big hospital.

ماذا يفعل الدكتور؟ 3) What does the doctor do?
- He looks after ill people.
= He examines patients and gives medicines.

ماذا تريد أن تكون عندما تغادر المدرسه؟ 4) What do you want to be when you leave the school?
- I want to be a doctor.

لماذا تريد أن تكون دكتور؟ 5) Why do you want to be a doctor? - Because I like helping ill people.


للمكان 1) in – at
فى الشارع- in the street

فى محل الملابس- in a clothes shop

فى المنزل- at home
الصفات 1) Adjectives:-
• الصفه هى كلمه تصف شخص أو شئ.
• الصفه تسبق الموصوف tall boy
• الصفه ليس لها جمع tall boys

أنواع الصفات:-
- صفات صغيره ذات مقطع واحد مثل: tall \ short \ thin \ fat
- صفات كبيره ذات أكثر من مقطع مثل :مثير\ exciting خطيرdangerous \ جميل beautiful

مقارنة الصفات:-
أمثله صيغة التفضيل الأعلى المقارنه بين اثنين نوع الصفه
1) My father is older than my mother.
- Ali is the cleverest boy in the class.
2) The lion is more dangerous than the dog.
- Lion is the most dangerous animal in the zoo. + est الصفه The +



الصفه + The most + er + thanالصفه



than +الصفه more + - الصفات الصغيره



- الصفات الكبيره


ملاحظات:-
ü هناك صفات صغيره شاذه مثل:-
good better than the best
bad worse than the worst

ü عند إضافة ( er \ est ) على الصفات نلاحظ الأتى:-
- نضاعف الحرف الأخير اذا كانت الصفه صغيره منتهيه بحرف ساكن قبله متحرك مثل:
fat fatter than the fattest
thin thinner than the thinnest
big bigger than the biggest
- الصفات المنتهيه ب ( y ) قبلها حرف ساكن نحذف ال( y ) و نضيف بدلاً منها ( ier \ iest ) :-
heavy heavier than the heaviest
silly sillier than the silliest

ü اذا تساوى الاثنين فى مقدار الصفه نستخدم الصيغه التاليه:-


- Hany is as tall as Ali.

2) How……………..?
هناك العديد من الأسئله تبدأ بكلمة " " How
كيف حالك؟1- How are you?
- I'm fine. Thanks.

كم عمر؟2) How old……?
- How old are you?
- I am 14 years old.

كم طول / ما طول القامه؟ 3) How tall……?
- How tall are you?
- I'm one meter tall.

كم وزن؟ 4) How heavy……?
- How heavy is Ali?
- He weights 5o kilogram ( k.m.)

كم طول الشئ / المده؟? .........5) How long
a - How long is your car?
. - It's two meters long
b- How long did you stay in Egypt?
- 2 weeks.

كم إرتفاع / ما إرتفاع؟6) How high……?
- How high is the Cairo tower?
- It's about 500 meters high.

كم عرض / ما عرض؟7) How wide……?
- How wide is the red sea?
- It's about 10 kilometers wide.

كم ( للكميه )؟Cool How much…….?
- How much rice do you want?
- I want a kilo of rice.

كم ( للعدد)؟9) How many…….?
- How many boys are there in your class?
- There are 30 boys.

كم السرعه / ما مقدار السرعه؟10) How fast…….?
- How fast can your car run?
- It can run 100 kilometers per hour.

ü لاحظ أن الكلمات الأتيه لا تجمع:-
hundred 100
thousand 1000
million 1000000

- 2 hundred Don't say: 2 hundreds
- 4 thousand Don't say: 4 thousands
- 6 million Don't say: 6 millions

Unit5

التعبير عن المقدره / الاستطاعه 1) Can \ (be) able to
v فى المضارع :-
للتعبير عن المقدره / الإستطاعه فى المضارع نستخدم :-



- I can speak English.
= I am able to speak English
للتعبير عن عدم المقدره / عدم الاستطاعه نستخدم :-



- He can't ride a horse.
= He isn't able to ride a horse.
للسؤال عن المقدره / الاستطاعه نستخدم :-



A: Can you stand on one leg?
B: Yes I can. OR No, I can't.

= A: Are you able to stand on one leg?
B: Yes I am able to. OR No, I am not able to.

v فى الماضى :-
للتعبير عن المقدره / الإستطاعه فى الماضى نستخدم :-



- Ali could swim when he was child.
= Ali was able to swim when he was child.
للتعبير عن عدم المقدره / عدم الاستطاعه نستخدم :-



- Helen Keller couldn't see or hear.
= Helen Keller wasn't able to see or hear.
للسؤال عن المقدره / الإستطاعه نستخدم :-



A: Could you climb a tree when you were young?
B: Yes, I could. OR No, I couldn't.

= A: Were you able to climb a tree?
B: Yes, I was. OR No, I wasn't.

v فى المستقبل:-
للتعبير عن المقدره فى المستقبل نستخدم :-


- They will be able to live on the moon in the future.
- We will be able to find new medicines.

للتعبير عن عدم المقدره نستخدم :-


- I think we will not be able to live under the sea in the future.

للسؤال عن عدم المقدره نستخدم :-


- Will Heba able to speak English well next year?
Yes, she will. OR No, she will not (won't)


بعض الأسئله الهامه 2) Some important questions:

ما طول المده 1- How long ……?
ما طول المده التى يعيشها الجمال؟A: How long can camels live?
B: They can live until they are forty.
= They can live for forty years.

ما طول القامه 2- How tall………?
الى أى طول يستطيع الجمل أن ينمو؟ A: How tall can camels grow?
B: They can grow to two metres.

كم المسافه 3- How far……….?
A: How far can camels walk in one day?
B: They can walk about 50 k.m. in one day.

ما السرعه / كم السرعه 4- How fast……….?
A: How fast can camels run?
B: They can run 50 k.m per hour.

كم كمية 5- How much……..?
A: How much can camels carry?
B: They can carry a weight of a hundred k.g.


زمن المستقبل البسيط 1) The Future Simple Tense

ü للتعبير عن حدث سوف يتم فى المستقبل:-
- I will travel tomorrow.
- They will spend the summer holiday in Alex.
ü يستخدم للتنبؤ بحدوث شئ أو توقع حدوثه:-
- People will be able to live on the moon in the future.
- There is dog running towards the bird. I think the bird will fly.
ü لعمل ترتيبات:-
- They will visit the famous Giza pyramids.

- We will go to Aswan next week.
- She will buy a new dress tomorrow.


ينفى الفعل فى زمن المستقبل البسيط بإضافة "not" بعد "will"مع ملاحظة أن
"will not = won't":-
- I won't meet anyone tomorrow.

فى المستقبل\ in the future القادمnext \ غداً tomorrow
- Tourists will leave Cairo at 7 tomorrow.

(1)السؤال المبدوء بعلامة استفهام:-
? باقى السؤال+ فعل + فاعل will ++ علامة الاستفهام
1) I will get a good job when I leave school. (What)
- What will you do when you leave school?

(2) السؤال المبدوء بفعل مساعد:- وهو هنا ((will
? باقى السؤال + فعل + فاعل + will
1) She will get married next week. (Will)
- Will she get married next week?
تطبيق على المستقبل: بعض الأسئله الهامه:-
ü للسؤال عن وقت شئ سوف يحدث فى المستقبل:-
1) A: What time will the tourists arrive at the hotel?
B: They will arrive at the hotel at 2 o'clock.


(2) للتعبير عن الوقت نستخدم:-
- What time is it? - Can you tell me the time please?
= What is the time?
- لإخبار الوقت نستخدم:-
- وربع الوقت + - It's quarter past
- ونصف الوقت + - It's half past
- إلا ربع الوقت + - It's quarter to

- إذا أردنا التعبير عن الوقت بالدقائق:-
1.5 = five past one.
1.10 = ten past one.
1.15 = fifteen past one \
quarter past one.
1.20 = twenty past one.
1.25 = twenty five past one.
1.30 = thirty past one \
half past one.
فمثلاً الساعه 1.5 (الواحده والخمس دقائق) نعبر عنها هكذا:-
1.35 = twenty five to 2
1.40 = twenty to 2
1.45 = fifteen to 2
quarter to 2
1.50 = ten to 2
1.55 = five to 2

- هناك طريفه أخرى للتعبير عن الوقت:-
7.45 = seven forty five
9.15 = nine fifteen
3.30 = three thirty

الإقتراحات : ( 1 ) Suggestions
الرفض الموافقه الإقتراح
- Sorry I can't.
- No, sorry. I'm busy. - Ok.

- It's a good idea. مصدر الفعل + -Would you like to
هل تود أن / هل تحب أن
-What \ How about + v.ing
ما رأيك فى
عند تقديم الإقتراح والرد عليه نستخدم الأتى:-

مثال: تقديم إقتراح الى شخص تدعوه لزيارتك:-
A: Would you like to visit me tomorrow?
= What about visiting me tomorrow?
= How about visiting me tomorrow?
B: It's a good idea OR Sorry I can't.

(2) الصفات:-
• الصفه تصف اسم ( شخص أو شئ ).
• الصفه غالباً تأتى قبل الموصوف.
• يجب مراعاة إختيار الصفه المناسبه لوصف الشئ.
• لا ننسى وضع a \ an عند وصف المفرد.
فيل كبير a big elephant.
فيلم شيق an interesting film.
أحذيه جديدهnew shoes


:زمن الماضى المستمر 1) The Past Continuous Tense


يعبر عن شئ كان مستمراً فى فتره معينه فى الماضى.
- They were playing at seven yesterday.



يتكون من:-
+v.ing was اسم مفردHe , She , It , I,
were اسم جمع , You , We , They

- He was sleeping at 2 yesterday.


يستخدم مع at……..yesterday. at……..last
ومع الروابط الأتيه: عندما when - بينما while



ينفى الفعل فى زمن الماضى المستمر بوضع "not" بعد "was \ were":-
- I wasn't reading at 10 yesterday.



(1)السؤال المبدوء بعلامة استفهام:-
? باقى السؤالing + + فعل + فاعل was \ were ++ علامة الاستفهام
- I was studying at 9 yesterday. "What"
What were you doing at 9 yesterday?

(2) السؤال المبدوء بفعل مساعد:- وهو هنا ((was \ were
? باقى السؤال + ing + فعل + فاعل + am \ is \ are
- I was cooking at six yesterday. "Were"
Were you cooking at six yesterday?


تطبيق على الماضى البسيط والماضى المستمر:-
عندما 1- when
تربط "when" بين جملتين الأولى (التى تأتى بعد "when" ) زمنها ماضى بسيط والجمله الثانيه زمنها ماضى مستمر.



- When my father came, I was watching TV.
- He was sleeping when the telephone rang.

بينما 2- while
تربط "while" بين جملتين الأولى (التى تأتى بعد "while" ) زمنها ماضى مستمر والجمله الثانيه زمنها ماضى بسيط.




- While I was playing computer games, my father came.
- I saw an accident while I was walking home.

من 2- who
ü تسأل عن فاعل عاقل. وفى هذه الحاله لا نستخدم معها فعل مساعد.

1) Ali likes fish. "Who"
Who likes fish?

2) Heba is wearing a red dress. "Who"
Who is wearing a red dress?

ü تسأل عن مفعول به عاقل. وفى هذه الحاله نستخدم معها فعل مساعد كأى أداة إستفهام.

1) I played with Hany yesterday. "Who"
Who did you play with yesterday?

2) Ali met Nader last week. "Who"
(السؤال عن الفاعل) Who met Nader last week?
(السؤال عن المفعول) Who did Ali meet yesterday?

1) This car belongs to Hany. "Who"
……………………………………………

2) Mina likes English. "Who"
…………………………………………….

3) Samy is wearing a jacket. "Who"
…………………………………………….

4) Ali visits his uncle every Friday. "Who"
…………………………………………….


بعض حروف الجر 3- Some prepositions

إمرأه تحمل طفل - a woman with a baby.

ولد يركب دراجه- boy on a bike.

يصيح فى- shout at.

يصيح لكى (يسمعه)- shout to.

يتحدث فى التليفون- speak on the phone.

يجلس فى مقهى- sit at café.

يقود سياره على طول الطريق- go along
= drive along the road.

يسقط من على- fall off

الحاله الأولى 1) Conditional " If "
"لو – إذا" تربط بين جملتين الأولى زمنها مضارع بسيط والثانيه زمنها مستقبل بسيط:-


- If you put paper in water, it will float.
= Paper will float if you put it in water.
- If you study hard, you will get high marks.
- They will win the match if they play well.
ماذا سوف يحدث إذا.......... - What will happen if you put a stone in water?
- If you put stone in water, it will sink.

مصنوع 2) (be) made


مصنوع من ماده لا تتغير 1- is \ are made of
- The window is made of wood.
- Books are made of paper.

مصنوع من ماده تتغير 2- is \ are made from
- Plastic is made from petrol.

مصنوع فى (بلد / مكان) 3- is \ are made in
- This radio is made in China.
- These shoes are made in Egypt.

3) Describing and doing simple mathematical tasks by using "If":-
وصف العمليات الحسابيه بإستخدام "If":-
• عملية الجمع:- add……..and………
If you add………and…….. you will get………
- If you add four and six you will get ten.

• عملية الطرح:- take………away from……..
If you take……..away from………you will get…….
- If you take three away from ten you will get seven.
• عملية الضرب:- multiply……..by……..
If you multiply…….. by………. you will get……..
- If you multiply two by four you will get eight.

• عملية القسمه:- divide……..by………
If you divide………by…………you will get……..
- If you divide ten by two you will get five.

4) If = When:-
أحياناً تأتى "when" بمعنى "If" وفى هذه الحالة يأتى بعد "when" كما فى حالة "If"الأولى:-



- When \ If I finish my homework, I will play computer games.

- When \ If I get up late, I will not go to school.

لترتيب الأحداث:-
عندما نريد أن نرتب أحداث معينه نستخدم الروابط التاليه:
وبعد ذلك after that / بعد ذلك next / ثم then / أولاًFirst

- Tomorrow I will be busy. First I will visit my uncle, then I will do shopping, next I will go back home to cook lunch and after that I will do my housework.

يمكن تكوين الاسماء من الأفعال بإضافة "r – er " على الفعل ليتكون اسم فاعل أو اسم الشخص الذى يقوم بالفعل:-
- teach teacher
- play player
- write writer
- paint painter
- read reader
بعض الأسئله الهامه:-
1) A: Why does paper float in water?
B: Because it's light.

2) A: Why does metal sink in water?
B: Because it's heavy.

3) A: Will wood float or sink in water?
B: It will float

ضمائر الوصل 1) Relative clauses
ربط الجمل بإستخدام ضمائر الوصل:- { who – which – where }
تستخدم هذة الضمائر للتعريف والاضافه (إضافة معلومات عن شخص):-

v (الذى- التى- اللذين) تحل محل فاعل عاقل/ مفعول به عاقلwho + person
- A teacher is a person who teaches a student.
- A doctor is a person who examines ill people.
- This is Ali who won the prize last week.

v (الذى- التى- اللذين) تحل محل فاعل/ مفعول به غير عاقل "أشياء وحيوانات"
which + "animal – things"
- A monkey is an animal which has long tail and lives on the trees.
- A pen is a thing which we write with.
- I saw the lion which ran away from the zoo yesterday.

v حيث (للمكان) where + place
- A school is a place where we study.
- A cinema is a place where we can see films.
- I went to the office where my father works.



ما معنى 2) What does…… mean?
ما معنى "البيئه" ؟ A: What does "environment" mean?
B: It means nature and places where we live and work.


هل تقصد.......؟ 3) Do you mean…..?
A: Do you mean nature and places where we live and work?
B: Yes, that's right.


كيف أن المصدر 4) how to +
- We should teach people how to look after our environment.



لماذا 5) Why……..?
تسأل "why" عن السبب ويتم الاجابه عليها بإحدى الطرق الأتيه:-



1) A: Why do you go to school?
B: To learn.

2) A: Why did you go to hospital yesterday?
B: Because I was ill.


6) "make – do "a puzzle"
ينشئ / يُكون لغز make a puzzle
- I made 3 puzzles.

يحل لغز do a puzzle
- I like doing puzzles.


أجبر 7) made

أجبر السائح أن يدفع غرامه - He made the tourist pay a fine.
- The teacher made me to stand up.

1) Countable and Uncountable nouns:-
الأسماء التى تعد 1- Countable nouns
هى الأسماء التى لها مفرد ويمكن جمعها. ونضع قبل المفرد منها "a \ an" وهى مثل:-
A boy boys
A carrot carrots
An orange oranges

لاحظ أن عند السؤال عن الأسماء التى تعد نستخدم "How many….?"
A: How many boys are in your class?
B: 30 boys.

الأسماء التى لا تعد 2- Uncountable nouns
هى الأسماء التى ليس لها مفرد من لفظها ولا تجمع. ولكنها تعامل معاملة المفرد اى يأتى بعدها "is" وليس "are" ولكن لا يأتى قبلها "a \an" وهى مثل:-
cheese – sugar – water – juice – milk

لاحظ أن عند السؤال عن الأسماء التى لا تعد نستخدم "How much…..?"
A: How much money did you pay for this dress?
B: 300 pounds.


2) a – an:-
أدوات نكره توضع قبا الإسم المفرد ومعناهم واحد والفرق بينهم الأتى:-
• "a" توضع قبل الإسم المفرد المبدوء بحرف ساكن:-
a cat a dog a boy a girl
• "an" توضع قبل الإسم المفرد المبدوء بصوت متحرك:-
an apple an onion an hour


3) some – any :-
بعض من / قدر من / كمية من - some:-
تأتى قبل الاسماء التى تعد والتى لا تعد. وتأتى فى الجمله المثبته وأحياناً العرض ولا تأتى فى السؤال:-
- I want some milk.
- I like to eat some bananas.
- I've got some books.
عرض وليس سؤال - Would you like some tea?

أى من - any:-
تأتى قبل الأسماء التى تعد والتى لا تعد ولكن فى الجمله المنفيه والسؤال:-
1) A: Is there any milk on the fridge?
B: Yes, there is some milk.
OR: No, there isn't any milk.

2) A: Do you want any fruit?
B: Yes, I want some.
OR: No, I don't want any.

لا يمانع فى 4) don't \ doesn't mind + noun \ v.ing:-
- I don't mind milk.
- She doesn't mind cooking fish.


5)


والإجابه عن هذا السؤال تكون :-
- Yes, there is some……. "Countable"
- No, there isn't any…….
- Yes, there are some…… "Uncountable"
- No, there aren't any…….

1) Is there any tea in the cup?
……………………………………………………………………….
……………………………………………………………………….

2) Are there any pens on the desk?
………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………..

3) …………………………………………………………………….?
Yes, there is some water in the glass.

4)……………………………………………………………………?
No, there aren't any boys in my class.

ماذا تريد 6) What would you like?
1) A: What would you like?
B: I would like eggs, please.

2) A: What would you like to eat \ drink?
B: I would like to eat fish.
C: I would like to drink tea.

هل تريد......؟ 7) would you like…..?
A: would you like to eat meat?
B: Yes, please. \ Yes, I would.
OR: No, thanks.

للسؤال عن الأطعمه- What have we got for lunch?
We have got some meat and rice.

للتحليه - What can we have for desert?
There's cake and some fruit.

درجات حب الناس للأشياء
يحب الى حد ما- quite like
لا يحب- don't like
يبغض (يكره كرهاً شديداً) - hate يعشق (يحب حباً شديداً)- love
يحب حقاً- really like
يحب- like

1) Too – Too……to…..

جداً / أكثر من اللازم

- The weather was too hot yesterday. So, I couldn't go out.
- She can't carry the box because it is too heavy.

جداً لدرجة أن لا

- The tea is too hot to drink.
- This box is too heavy to carry.

- الواجب صعب جداً بالنسبة لى أن أفعله. - The homework is too difficult for me to do.
- الشاى ساخن جداً بالنسبة للطفل أن يشربه. - The tea is too hot for the baby to drink.

2) too many – too much:-

- There are too many books in the bag. So, I can't close it.
- Don't eat too much rice.
- There are too many people on the bus. So, I can't find a seat.
- There is too much water in the glass.


3) Some important questions:-
1) A: Why can't she watch TV?
B: Because she is too busy.

2) A: Why can't you do your homework?
B: Because it is too difficult to do.
4) enough:-

- I have enough money.
- There isn't enough sugar in the tea.
هذا الفندق مريح بدرجه كافيه. - This hotel is comfortable enough.
هذة الحديقه ليست نظيفه بدرجه كافيه. - This park isn't clean enough.

5) should – shouldn't:-

يستخدما لتقديم النصسحه لحل مشكله معينه أو موقف معين:-
"نصيحه advice" "موقف / مشكله "problem
1) He is ill because he eats too much food. - You shouldn't eat too much
food.
2) I am always late for school. - You should get up early.
= You shouldn't get up late.

استخدام "If " للنصيحه 6)

- If you are tired, I think you should take a rest.
- لو انت تعبان، أعتقد انه ينبغى أن تستريح.
- If he isn't fit, I think he should take more exercise.
- لو لم يكن لائق بدنياً، أعتقد انه ينبغى أن يمارس تمارين كثيره.
v للسؤال عن الرأى:-
A: What do you think of Fady?
B: I think he is clever boy.

v لإعطاء النصيحه:-
- You shouldn't eat too many sweets.
- You should go to bed early to get up early.

1) للسؤال عن الإتجاهات / الأماكن:-


1) A: Where's the bank, please?
OR: Can \ Could you tell me the way to the bank, please?
OR: How do I get to the bank?
OR: How do I get from hotel to the bank?

B: Go straight and turn right. The bank is opposite the cinema.
OR: Turn left and go along this road. The bank is next to the clothes shop.


2) so – because:-





- I couldn't go to school because I was ill.
- I was ill so I couldn't go to school.
- I can't buy the car because it is too expensive.
- The car is too expensive so I can't buy it.






الطلب المهذب 1) Polite request

?فعل فى المصدر- Can \ May + I +
- Can I help you?
- May I have an orange, please?
الرد بالموافقه agree

- Yes. Of course.
- Here you are.
- Certainly.

الرد بالرفض refuse

- No. sorry.
- Sorry, I can't.


بعض الأسئله الهامه 2) Some important questions:-

1) Why did you go to the butcher's?
- To buy some meat.

2) Why didn't Hany go to school?
- Because he was ill.

3) Where did you go for medicines?
- I went to the chemist's.



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الزعيم احمد عادل
عضو ماسي
عضو ماسي
الزعيم احمد عادل


عدد المساهمات : 336
تاريخ التسجيل : 16/10/2010
العمر : 28
الموقع : منتدى مدرسة عزبة زاوية بلتان
العمل/الترفيه : طالب

مذكرة لغة انجليزية كاملة ت1 Empty
مُساهمةموضوع: مذكرة لغة انجليزية كاملة ت1   مذكرة لغة انجليزية كاملة ت1 I_icon_minitimeالإثنين 18 أكتوبر 2010, 7:56 pm

شكرا جزيلا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://ezbetzawitbeltan.ahlamontada.com
الزعيم احمد عادل
عضو ماسي
عضو ماسي
الزعيم احمد عادل


عدد المساهمات : 336
تاريخ التسجيل : 16/10/2010
العمر : 28
الموقع : منتدى مدرسة عزبة زاوية بلتان
العمل/الترفيه : طالب

مذكرة لغة انجليزية كاملة ت1 Empty
مُساهمةموضوع: مذكرة لغة انجليزية كاملة ت1   مذكرة لغة انجليزية كاملة ت1 I_icon_minitimeالثلاثاء 19 أكتوبر 2010, 9:59 am

موضوع مشكووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووور
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://ezbetzawitbeltan.ahlamontada.com
الاستاذ دسوقى
مشرف
مشرف
الاستاذ دسوقى


عدد المساهمات : 988
تاريخ التسجيل : 03/07/2010
العمر : 44
الموقع : منتدى المدرسة
العمل/الترفيه : برامج الكمبيوتر

مذكرة لغة انجليزية كاملة ت1 Empty
مُساهمةموضوع: رد: مذكرة لغة انجليزية كاملة ت1   مذكرة لغة انجليزية كاملة ت1 I_icon_minitimeالثلاثاء 19 أكتوبر 2010, 11:37 pm

شكرا على المجهود الرائع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
مذكرة لغة انجليزية كاملة ت1
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» مذكرة لغة انجليزية 1 ع
» مفاجأة : مذكرة الترم الاول كاملا بنص الكتاب لغة انجليزية للاول الاعدادى
» مراجعة على القراءة كاملة
» الوحدة الاولى كاملة فى اللغة العربية صف 1ع ت1
» مذكرة لغة عربية ملزمة كاملة التيرم الاول س و ج للصف الرابع الابتدائى

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى مدرسة عزبــة زاويــة بلــتان :: قسم التعليم :: الصف الأول الاعدادي-
انتقل الى: